සුක්කානම් ජ්‍යාමිතිය

සුක්කානම් ජ්‍යාමිතිය
සුක්කානම
           මෝටර් රථය දිශා ගැන්වීම මෙමගින් සිදුකරයි. සුක්කානමක යොදනු ලබන්නේ බල යුග්මයේ ඝූර්ණයකි. මෙය වෘත්තාකාරව නිර්මාණය කිරීම තුලින් බල යුග්මයක් යෙදීම පහසු වන අතර රෝද හැරෙන උපරිම කෝණය සුක්කානම වට කිහිපයක් කරකැවීම තුළින් ඒ මත යෙදෙන බලය අවම වේ.
සුක්කානම් නියමය
            සුක්කානමේ ඇක්සලය සිරස්ව කැරකෙන විට රෝද දෙක වෙත යොමු වී ඇති ඇක්සලය තිරස්ව චලනය විය යුතුය. මෙය සිදු කරනු ලබන්නේ සුක්කානම් ගියර් පෙට්ටිය මගිනි. තවද මෙමගින් සුක්කානම කරකැවෙන වට ගණනට කෝණය වෙනස් කළ හැක.(අවශ්‍ය වාහනයට අනුව)

එක එල්ල
         මෝටර් රථයක ඉදිරිපස රෝද දෙක කිසිම කෝණයකින් හැරී නොපවතින විට පිටුපස රෝදයට හරියටම සමාන්තරව පවතී නම් එක එල්ලව පවතින ලෙස හදුන්වනු ලැබේ.
·        ඇතුළත ඇලය සහ පිටත ඇලය
                 සුක්කානමක් කර කැවීමේ දී රෝදය චලනය වන කෝණය මෙම නම් වලින් හැදින්වේ.
·        රජ ඇණය (King Pin)

                 වාහනය ඉදිරිපස රෝද භ්‍රමණය වනවාත් සමගම වාහනය දිශා ගැන්වීම ද මෙමගින් සිදු විය යුතුය. නමුත් රෝදය ස්ථිර වශයෙන්ම අක්ෂ දණ්ඩයට සම්බන්ධ වූයේ නම් දිශා ගැන්වීම සිදු කළ නොහැක. මෙම අවශ්‍යතාවය සපුරා ගැනීම සදහා රෝදය සවිවන කොටස චලනය විය හැකිවන පරිදි රජ ඇණය යොදා ඇත. මෙම නිසා රජ ඇණය වටා රෝදයට චලනය විය හැක.