3. Variables (විචල්යයන්)
පයිතන් වල හැටියට Variable එකක් කියන්නේ, ඕනම
දෙයක් (string, numbers,…. ආදී)
තාවකාලිකව තැන්පත් කිරීමක්,
කොහොමද අපි Variable එකක් හදන්නේ , ඉස්සෙල්ලාම Variable එකේ නම ලියන්න. ඊට
පස්සේ එයට කුමකට හෝ සමාන කරන්න.
x = 18
හරි මේකෙදි x කියන නම 18ට සමාන කරල තියනවා.
දැන් Enter
එක ඔබන්න.
X**3 = 5832
Y = 54 ට සමාන කරමු.
හරි දැන් අපිට Variables 2ක්
තියෙනවා. මේ දෙකම පාවිච්චි කලොත්
X + Y = 72
මේවා ඉතාමත් වැදගත්, අපි හිතමු, නිතරම
භාවිතා වෙන දෙයක්, ඒක සාමාන්යයෙන් ලොකු අංකයක් කියලා ( 878 වාගේ එකක්) මේක නිතරම type කරන්න යාම බොරුවට කාලේ
නාස්ති කිරීමක්. ඒ නිසා තනි අගයකට (
Z = 878 වැනි) සමාන කරගත්තහම ඒක ලේසියෙන් නැවත නැවත
භාවිතා කරන්න පුළුවන්. Variable වල තියෙන
වැදගත්කම ඔයාලට ඉස්සරහට බලාගන්න පුලුවන්.
අපි නිකන් හිතමු අපි හදන Programme එකකට User ගෙන් Input එකක් ගන්න
වෙනවා. ඒක කරන්නේ කොහොමද? ඇත්තටම ඒක කරන්න මේ Variables
පාවිච්චි කරල තමයි. අපි ඒ ගැන බලමු.
මේකෙදි Input
කියල Function එකක් භාවිතා
වෙනවා.
g = input("Enter Number Here:
")
දැන් Enter එක ඔබමු.
දැන් User දකින Message එක අපිට පේනවා.
Enter Number Here:
අපි දැන් 43 කියලා type කරමු.
දැන් g
= 43 ට සමාන වෙලයි තියෙන්නේ.
අපි දැන් බලමු
g + 32 = 75
g**3 = 79507
සාරාංශය බැලුවොත්, Variable එකක් අපිට හදන්න
පුලුවන්, දැන්. ඒ වගේම User ගෙන් ලැබෙන Input එකක් Variable එකකට සමාන කරගන්න
පුලුවන්.
( F = input () )
මෙම ලිපියේ සම්පුර්ණ අයිතිය NoteGun හි සතුවන අතර මෙහි අඩංගු කිසිවක් උපුටා ගැනීම හෝ වෙනත් වෙබ් අඩවි වල
පලකිරීම සපුරා තහනම් වේ. කිසිවෙකු හෝ එම ක්රියාවෙහි යෙදුනහොත් අන්තර්ජාලයේ පවතින
සීමාවන් යටතේ ඔහුට එරෙහිව ක්රියා මාර්ග ගැනීමට අපි වග බලාගෙන සිටිමු!